Ekspres kapsułkowy, czyli droga kawa na skróty

Kupno ekspresu na kapsułki to zdecydowanie najtańsza metoda na posiadanie ekspresu ciśnieniowego tu warto podkreślić wyraz „posiadanie”. Kawa z takiego ekspresu nie jest już wcale taka tania.

Ekspres prosty ale czy finalnie tani?

Już za mniej niż 200 zł możemy dostać ekspres na kapsułki znanej firmy. Czy to jednak dobra inwestycja? Najpierw o zaletach. Ekspres kapsułkowy to bardzo proste w obsłudze urządzenie. Jego eksploatacja nie powinna sprawić kłopotów nawet największym antytalentom technicznym. Wystarczy nalać do zbiornika wody, włożyć kapsułkę i już po chwili mamy gorącą kawę z ekspresu. Czy dobrą? Trzeba przyznać, że na ogół tak. Do wyboru jest całe mnóstwo kapsułek z mocną espresso lub delikatniejszą cremą… I na tym zalety ekspresu kapsułkowego zdają się kończyć.

Kawa tylko z internetu?

Wyobraźmy sobie, że niespodziewanie wpadają znajomi na kawę a tu w pudełku została ostatnia kapsułka. Nic to! Buty, palto i już biegniemy do spożywczaka za rogiem po kawę… Stop! To nie ta historia. W historii o ekspresie kapsułkowym siadamy do internetu i zamawiamy kapsułki z kawą, które przyjdą do nas pewnie po kilku dniach. W opcji optymistycznej, jeśli jesteśmy mieszkańcami dużego miasta mamy szansę znaleźć kapsułki w sklepie… na ogół zaledwie jednym z kilku w mieście, a więc raczej nie pod domem. 

Latte z proszku?

Zakładając, że jednak zapas kapsułek mamy i zapytamy naszych gości czy chcą kawę z ekspresu, w odpowiedzi możemy usłyszeć „tak, latte poproszę”. I co? Znane nam ekspresy kapsułkowe nie mają spieniacza do mleka. O zgrozo! Co gorsza, jedna z firm oferuje kapsułki „kawa z mlekiem”. Mleko w tym przypadku to oczywiście słodki proszek. W jego towarzystwie kawa, choć niby z ekspresu smakować będzie jak produkt z saszetki typu „kawa rozpuszczalna 3w1”. Nie można też wspomnieć o cenie. Kawa z ekspresu kapsułkowego jest po prostu droga. Jedna filiżanka kosztuje co najmniej dwa razy drożej niż kawa np. z ekspresu automatycznego czy kolbowego. No ale na tym właśnie polega ten koncept. Dać klientowi tani ekspres i uzależnić go w ten sposób od producenta tylko jedynych pasujących do niego kapsułek.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *